Tallers d'expressió plàstica
L’expressió plàstica, a més del seu valor com a llenguatge expressiu, és el camí per a l’expressió de continguts mentals d’índole estètica i emocional, fent possible la materialització de les idees juntament amb la formació i desenvolupament de la pròpia motricitat, afectivitat i cognició.
El taller de ceràmica està orientat perquè el nen/nena aprengui a modelar diferents objectes amb argila, conegui tot el procés d’elaboració, i s'hi inicií en les tècniques i recursos d’aquest material plàstic.
S'hi treballa tant el procés d'elaboració de les peces, amb modelatge a mà, com la decoració. Experimentem amb engalbes acolorides, diferents tipus d'argiles, i múltiples tècniques decoratives.
Es pretén a través dels exercicis plantejats, relacionar al nen i la nena amb la totalitat del procés ceràmic.
La metodologia que s’utilitza és activa i participativa, basada primer en l’observació i la interpretació i, més tard, en la plasmació del treball escollit.
S'hi treballa tant el procés d'elaboració de les peces, amb modelatge a mà, com la decoració. Experimentem amb engalbes acolorides, diferents tipus d'argiles, i múltiples tècniques decoratives.
Es pretén a través dels exercicis plantejats, relacionar al nen i la nena amb la totalitat del procés ceràmic.
La metodologia que s’utilitza és activa i participativa, basada primer en l’observació i la interpretació i, més tard, en la plasmació del treball escollit.
Les titelles són joguines, personatges imaginats sortits dels contes. Aquest taller està orientat perquè el nens gaudeixin construint i decorant aquests objectes. Treballarem diferents materials plàstics: cartró, pasta de paper,roba, guix, pasta de sal, etc.
Tallers monogràfics de tècniques ceràmiques
En els Tallers monogràfics de tècniques ceràmiques els alumnes tindran l’oportunitat de conèixer i entrar en contacte amb el fang.
Es pretén que la mainada interpreti tot allò que aquest material li suggereix alhora que això li permeti conèixer el procés complert i les seves tècniques, començant pel disseny i el modelat dels objectes, seguint per la decoració, l'envernissat, l’assecat i la cocció.
Intentem transmetre als alumnes la motivació per a aprendre i crear, i la capacitat de saber gaudir de les diferents possibilitats creatives d’aquest material plàstic amb l'esperit de compartir i de sentir-se part d'un grup.
Intentem transmetre als alumnes la motivació per a aprendre i crear, i la capacitat de saber gaudir de les diferents possibilitats creatives d’aquest material plàstic amb l'esperit de compartir i de sentir-se part d'un grup.
- Oferta de tallers:
Aquí teniu alguns dels tallers que podeu triar:
- 1. Decoració d’una rajola. Educació Infantil i Primària.
- 2. Modelat d’un animal. Educació Infantil i Primària.
- 3. L’art primitiu : interpretem i modelem una peça. Educació Primària
- 4. La ceràmica ibèrica d'Ullastret: modelat d'un kalatos. Educació Primària
- 5. Picasso: modelat d’una cara. Educació Primària
- 6. Taller col.lectiu: fem un mural ceràmic. Educació Infantil i Primària
- 7. La ceràmica de La Bisbal. Educació Infantil i Primària.
TALLERS PER ADULTS:
Taller de ceràmica
El taller de ceràmica està adreçat a totes les persones que volen adquirir uns coneixements bàsics de les tècniques necessàries per a la manipulació de l’argila per tal de modelar i construir objectes ceràmics.
La possibilitat de treballar amb aquest material obre les portes a un món moltes vegades desconegut, on es reuneixen les propietats d’alguns elements tan bàsics i propers com són la terra, l’aigua i el foc, a banda de les nostres qualitats imaginatives i creatives com a artistes.
CURS DE FORMACIÓ PLÀSTICA
PER A MESTRES
PER A MESTRES
Objectius generals del curs:
- Facilitar als educadors/es algunes eines per a dur a bon termini l'educació plàstica dels infants.
- Valorar la importància de l'educació en l'àrea de l'expressió artística (visual i plastica).
- Observar criticament la metodologia de l'educador en aquesta àrea.
- Definir els continguts de l'àrea que cal treballar en els diferents nivells escolars de les etapes d'infantil i primària.
- Establir criteris d'avaluació.
- Relació de l'expressió plàstica amb altres àrees de desenvolupament.
- Els estadis de desenvolupament del nen des del punt de vista plàstic i creatiu.
- El volum: el modelat i la construcció com a elements bàsics.
- Metodologia de l'educador.
- Pràctiques.